2016. május 16., hétfő

Virágkereső túra - Horvátország 2.

Harmadnap a Peljesac félszigeten indultunk el. Délelőtt elhagyottabb mellékutak mentén keresgéltünk, szinte az összes faj előkerült ami előző nap, plusz meglettek az első spegodes-szerű bangók, az O. incubacea-k:

Miután a délelőtt viszonylag jó időben telt, és mi elindultunk a hegyekbe, megérkezett a szokásos eső is. Köves ösvényeken haladtunk a hegygerincen. Pazar helyeken jártunk:

A tetőn aztán előkerültek elvirágzóban lévő, szanaszét ázott O. quadripunctatak,  A. antropophorak,  és az első O. pauciflorák is:

A nap végére eltévedtünk a hegyi ösvényeken, kisebb kalandok árán ( viszont ennek köszönhetően láttunk egy pár császármadarat)  visszataláltunk az aszfaltos útra, ahol majdnem elkapott minket egy sziklaomlás, de a lezúduló kövek szerencsére megmaradtak az út másik sávjában :)

Másnap reggel elindultunk hazafelé, út közben még megcsodáltuk a Neretva deltájának lélegzetelállító panorámáját. A citrusültetvények illata a hegyen is erős volt:

Biokovo nemzeti park, felfelé az 1768 m magas Sveti Juréra:

Elfagytak a bükkök, a fagyott lomb barnája őszire színezte a tájat:

A csúcson köd és hó:

Lefelé jövet egy kis harangvirágfotózás werk:

Irány Bosznia, és végre igazi mediterrán bangókra akadtunk. O. bertoloni:

A hegyek közelébe érve egy lélegzetelállító ligeterdő az út mellett, bodzaszagú ujjaskosborok ezreivel:

Ritka színváltozat:

Emlékezetes út volt, mely az idő és az új fajok tekintetében nem kényeztetett el minket, de változatos és különleges élőhelyeken jártunk, minden percét élveztem.