2010. augusztus 2., hétfő

Családi kirándulás - 2010

Az idei évben az Északi Középhegységet, és esetlegesen az Alföld egy-két pontját vettük fel a listánkra. Gabó és Én is gyerekkorunkban, osztálykiránduláson jártunk utoljára ezeken a helyeken, jó volt újra nekiindulni kalandozni.

0.nap. Dunakeszi. Barátainknál aludtunk, így egy napot nyertünk a kirándulásokra.
1.nap. Reggel Dunakesziből irány Hollókő. Egész nap esett az eső, de ez nem szegte kedvünk:

A nap második állomása Kékestető. Természetesen köd. Látótávolság 20 m.

Menet közben, bár nem volt tervben megálltunk Parádfürdőn és megnéztük a kocsimúzemot:

Majd a már elpusztult Rákóczi tölgyet:

Este fáradtan érkeztünk meg Egerbe a szállásunkra, mely kiindulópontunk lesz a következő 5 napban.

2. Nap. Délelőtt az egri vár. Látványos volt a vár is maga, és érdekes az idegenvezetés a katakombákban:Délután fürdés Egerszalókon. (egyértelmű csalódás, betonkocka élményfürdőt rittyentettek az önmagában szép sókiválás köré):

3. nap: Aggtelek. Emlékeztem hogy szép, de hogy ennyire arra nem. Természetesen nem sikerült egy normális kép sem. Az eső ma sem hagyta abba:

Délután pihenő Lillafüreden:
4. nap: Bélapátfalva, Apátság. Végre kisütött a nap! Egy kis ékszer ez a hely, mely azért is tetszett, mert nem jártunk még itt:

Majd tovább Szilvásváradra. Ősember barlang, Szalajka-völgy, pisztrángok stb. (Láttam a rekorder Égert is, de az ilyen összenőtt fák engem nem fognak meg. Le sem fotóztam):

Délután az elmaradt egri nevezetességekre is maradt idő. Bazilika, majd Minaret. Na oda soha nem mászom fel többé. Amikor felér az ember és kiáll a kb. 30 cm széles erkélyre, olyan mintha egy ablakpárkányon egyensúlyozna :)

5. nap: Hortobágy. Nagyon pozitív élmény volt. A kötelező kilenclyukú híd és turistalehúzó pusztaprogam (azért az is szórakoztató volt) természetesen nem maradt ki, de a kisvonatozás a halastavakra valódi élményt nyújtott. Kanalasgémek, üstökösgémek húztak el körülöttünk, költöttek a tavon búbos vöcskök, és még sok remek madárral futottunk össze.. Nagyon jó szakvezetőt kaptunk, aki állványos teleszkópot is hozott magával, így mindent testközelből figyelhettünk meg. Egy tippet is kaptam egy közeli gyurgyalagtelephez. Pannával élmény volt becserkészni, ő távcsővel kúszott, én fényképezőgéppel :) Külön móka volt a szalakótákat lesni az útmenti vezetékeken. Nálunk nem találkoztam még velük, így be voltam sózva, és Panna is rákattant a "kékcsókák" lesésére. Ezen a napon nem, de másnap szerencsénk volt, és többet is láttunk a Gyurgyalag mellett talán legszebb madarunkból.

6. Nap. Irány hazafelé. Útközben megálló Kecskeméten, majd Ópusztaszeren.